בלוג לימודי המלווה את לימודיי לתואר שני במגמת "תקשוב ולמידה" בו יתועדו תהליכים, מחשבות, הרהורים, הקשורים בלמידה זו ותרומתם להעשרת עבודתי המקצועית כמורה וכמדריכה.

יום שבת, 17 באפריל 2010

מהי הדרך החינוכית הנכונה?...שאלת מיליון הדולר!!!

השבוע קראתי את מאמרו של פרופ' עמי וולנסקי על "מערכת החינוך בישראל".

המאמר סוקר ברהיטות רבה את השינויים במגמות החינוך כפי שנקבעו ע"י קובעי המדיניות. הוא מציג תפיסות חינוכיות שונות מאז קום המדינה ועד ימינו אילו... והשלכותיהם על החינוך. אין לי ספק שהוא מציג תמונה כוללת מאוד, המושפעת מתהליכים המתרחשים בארץ ובעולם כולו.

ובכן מהן אותן תפיסות פדגוגיות עליהן מדבר המאמר? תפיסת הסטנדרטים - מדברת על הצורך בסטנדרטים אחידים, אותם ידע כל בוגר מערכת החינוך, עליהם הוא יבחן, ומידת הצלחתו בבחינות תקבע את ציוניו ואת המשך לימודיו. מצד אחד זה נהדר, כל איש חינוך ידע לאן עליו לכוון את תלמידיו וכל תלמיד ידע מה נדרש ממנו. אך מה יעשו החלשים שבנינו, אילו שאינם יכולים לעמוד בסטנדרטים הללו? הם ילמדו בבתי ספר המתאימים ליכולותיהם. זהו פתרון נהדר, הרי לא כולם אמורים ללמוד באוניברסטאות...

התפיסה האחרת שהונהגה בארץ, היתה תפיסת "הילד במרכז". על הילד לחוות הצלחות, התלמיד המתקשה יקבל התאמות הכוללות הפחתה בכמות החומר, ילמד יחידה מצומצמת ובלבד שילמד. זכויות הילד נתפסו ע"י התלמיד והוריו כאסור מוחלט של כל ענישה, גערה, התוצאה, הכל מותר... הרבה מאוד תלמידים הבינו שאין מה להתאמץ יתר על המידה, תמיד אפשר לבקש ולקבל הקלות. תפיסה פדגוגית זו גרמה להתערבות מוחלטת של ההורים במערכת החינוך ופתחה פתח להתנהגויות חצופות ביותר כלפי מורים ורמיסת כבודם. מעמד המורה הלך ונשחק. תוצאה: ישראל דורגה במקום נמוך במבחנים הבינלאומיים.


כאשת חינוך המתמודדת יום יום עם בעיות אילו, אני יודעת בוודאות כי זו לא הדרך. אך מהי ,בכל זאת, הדרך הנכונה...זוהי שאלת מיליון הדולר. יתכן שהפתרון נמצא באקדמיה, בהעשרת מורים ...אך לא רק בכך, אני חושבת שעל מערכת החינוך להציב סטנדרטים אחידים במקצועות הליבה, להבין שזמנים השתנו ולשלב טכנולוגיות חדשניות בהוראה ובלמידה. שילוב מקצועי ונכון יניב תוצאות רצויות. יצור עניין ומוטיבציה גם בקרב אילו שלא אוהבים ללמוד. השילוב אינו יכול להיות יוזמה מקומית של המשוגעים לשינוי, אלה תוכנית מובנית מחייבת בכל בתי הספר בארץ. עלינו לזכור כי בחינוך תלוי עתידנו.

קישור למאמרו של פרופ' וולנסקי.

http://http//hl.mla.ac.il/info/Course/201020003204000310103401105_Z12910684864674528.pdf

יום חמישי, 15 באפריל 2010

בזכות הסקרנות שלי...עדכוני RSS


היום למדתי משהו חדש... מהם עידכוני RSS , וכי אפשר לבקש עדכוני RSS למחשב שלי.
ובכן מהם עידכוני RSS?
זוהי אפשרות לקבל מידע לגבי עידכונם של אתרים. כלומר, כל עדכון של אתר תומך טכנולוגיה זו, יעדכן גם אותי
וכל זאת מבלי שאצטרך לגלוש לאתר עצמו ולחפש את העידכון. אין לי ספק, שיש בכך חיסכון אדיר בזמן. והצפת מידע לכל המעונינים בכך.
(RSS (Real Simpel Syndication זהו פורמט של קובץ שיש לו תכונה חשובה המבדילה אותו מהפורמטים האחרים באינטרנט. המידע שבו מסומן כך שהוא יכול להיות מוצג בצורות שונות ע"י כל אתר מתאים. הטכנולוגיה הפשוטה הזו טומנת בחובה אמירה מהפכנית: "למידע באינטרנט אין מקום אחד". אתרים שמפיקים ערוצי RSS אומרים בעצם לעולם: "קחו מפה את המידע שלנו והשתמשו בו כרצונכם".



כדי לקבל הסבר נוסף להלן קישור: http://http//www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3102637,00.html