בלוג לימודי המלווה את לימודיי לתואר שני במגמת "תקשוב ולמידה" בו יתועדו תהליכים, מחשבות, הרהורים, הקשורים בלמידה זו ותרומתם להעשרת עבודתי המקצועית כמורה וכמדריכה.

יום חמישי, 6 במאי 2010

משחק לימודי... לא תאמינו עד כמה הוא מהנה ומאתגר!!!


השבוע הוקדש להפעלת המשחק הלימודי, שתוכנן בשיתוף פעולה בין חברתי חנה ובני.
המשחק עוסק בהכרת צפון הארץ-הגליל והגולן. הוא מהווה השלמה ליחידת הלימוד בנושא זה. מטרתו היתה לבדוק את תרומת המשחק לשיפור הידע הדקלרטיבי של תלמידי הכיתה.
המשחק במקור יועד לשחקן בודד, אולם כדי ליצור מתח ועניין הוספנו תצפיתן לכל שחקן ומטרתו היתה לבדוק בכמה אפשרויות תחשף התמונה המסתתרת. ובכן המשחק נוסה פעמיים, פעם כפיילוט על תלמידי כיתות ז'. ופעם נוספת על תלמידי כיתות ו', שלהם הוא יועד מלכתחילה. הפעלת הפיילוט נועדה,לגישוש ולבדיקה אם מה שתוכנן אכן יעיל, וממלא אחר המטרה שלשמה הוא יועד. בחשיבה נוספת, הפעלת הפיילוט סייעה להפקת לקחים חיוניים, שיושמו בניסוי האמת.

יום ההפעלה הגיע, ההתרגשות של שתינו היתה בשיאה. המחשבים הוכנו, השאלונים נבנו, דפי התצפיתנים עוצבו אפילו התלמידים הראו סמני התלהבות...
http://tavniot.svivot.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=18&referer=%2fSectionPage.aspx%3fid%3d2
המשחק עורר עניין רב, התלהבות, הוא יצר אתגר והכי חשוב... כולם שיתפו פעולה ולא ויתרו על אף משחקון. לתדהמתי התלמידים בחרו להשאר בהפסקה בחדר מחשב ולהמשיך לשחק. היה מהנה ומלהיב לראות כיצד למידה אחרת יוצרת כל כך הרבה עניין, סקרנות ורצון לחפש ולדעת, כיצד היא משמשת מניע להכרת אתרים ונופים ומסלולי טיולים.

אם הצלחנו להחדיר בתלמידינו מעט מאהבת הארץ על ידי הכרת אתריה... דיינו ...
רבות נכתב על תרומתו של המשחק להוראה. הסרטון הבא ישפוך אור נוסף על יתרונות המשחק בהוראה.