בלוג לימודי המלווה את לימודיי לתואר שני במגמת "תקשוב ולמידה" בו יתועדו תהליכים, מחשבות, הרהורים, הקשורים בלמידה זו ותרומתם להעשרת עבודתי המקצועית כמורה וכמדריכה.

יום חמישי, 22 באפריל 2010

כיתה ז' מיישמת שימוש בבלוג לימודי...

החלטתי ליישם בכיתה ז' את נושא הבלוג.
ניצלתי את "יום כדור הארץ" כגורם מזמן לפתיחת בלוג לימודי בנושא:" איכות הסביבה".
מטרת הבלוג, ללוות את כל תהליך הלמידה בנושא.
האמת שהיו לי הרבה התלבטויות בתחילה... שאלתי את עצמי, איך הרעיון יתקבל ע"י תלמידיי? האם הם יאהבו את החידוש? מכיוון שזוהי כיתה, שיש בה אחוז גבוה של בנים, שערתי שהרעיון לא ידבר אליהם... אך אם לא אנסה לא אדע...
ובכן...ההתלהבות היתה בשיאה. לשמחתי, תלמידיי מצאו בכך רק יתרונות. זה רק מוכיח לי מחדש כמה הם משוחררים, פתוחים לחדשנות, מוכנים לחשיפה. כן זה דור אחר לגמרי...
רפלקציה בסיום התהליך הראשוני, העלתה את האמירות הבאות:
  • הפכת לנו את הלמידה למעניינת וחוויתית.
  • יש לי אפשרות לערוך את הבלוג ולשחק עם חומר הלימוד, לעצבו כראות עיניי.
  • חשוב לי לראות מה אחרים חושבים בנושא.
  • כיף שיש לי "שטח" באינטרנט, אני מרגיש שייכות לקבוצת עניין מיוחדת.

האין זה מרגש???

3 תגובות:

  1. הי גילה,
    כל הכבוד על היוזמה, זה אכן מרגש. אולי פה מתחיל השינוי בהוראה, הבא דווקא מלמטה ולא זה הנכפה מלמעלה.
    מעניין לראות כיצד יתפתח התהליך.

    ורד

    השבמחק
  2. גילה,
    אכן תגובות תלמידיך אומרות הכל...
    היוזמה נהדרת- ומרגשת..
    זה מוכיח שהתלמידים שלנו כבר שם... !
    מסתבר שתחושת השייכות, הסקרנות והעניין עושים את כל ההבדל בתהליכי ההוראה.
    יישר- כוח!
    דורית

    השבמחק
  3. גילה -
    מצטרפת לתגובות חברותיי לברכות על היוזמה.
    מאז שהוצגה לנו משימת הבלוג, חולפות כל הזמן מחשבות בראשי, איך? כיצד? והאם? אוכל לשלב טכנולוגיה זו בהוראת תלמידיי... את הוכחת כי זה אפשרי צריך רק להעיז לנסות ולאפשר התמודדויות חדשות עם טכנולוגיות שונות ומגוונות.

    השבמחק