בלוג לימודי המלווה את לימודיי לתואר שני במגמת "תקשוב ולמידה" בו יתועדו תהליכים, מחשבות, הרהורים, הקשורים בלמידה זו ותרומתם להעשרת עבודתי המקצועית כמורה וכמדריכה.

יום חמישי, 29 באפריל 2010

חוויות מהבלוג הלימודי של תלמידיי...

ובכן אמשיך לעדכן אתכם בנושא הבלוג הלימודי של תלמידיי, שנושאו "איכות הסביבה".
השיעור החל בהצגת הבלוגים, הם נראו נהדר... התלמידים התעקשו להשמיע את הרשומות, שכתבו בבית וביקשו מחבריהם להגיב.
התפתח דיון מעניין, שנושאו "תגובה". האם להתייחס בתגובה לתוכן הנכתב? לדרך ההבעה או לשניהם? אני בטוחה שלא היינו מגיעים לדיון זה, לולא זימן אותם הבלוג. נושא התגובות עורר התלהבות רבה בקרב כולם... מעניינת היתה העובדה, כי כל תלמידי הכיתה, ללא יוצא מהכלל, היו פעילים ומעורבים בעשייה, גם אילו שבשעורים אחרים לא טורחים לעבוד. האם זה מפתיע?...
לצורך הבנת התהליכים המשכתי ושאלתי ...
מה עשייה זו תרמה לכם? הרבה ...למדנו את החומר בעצמינו, אומנם קבלנו הנחיות ברורות מאוד, אך בחירת החומרים, הכתבות, הסרטונים, התמונות והמשחקים היו שלנו... הרווחנו כפול, גם למדנו להשתמש בבלוג וגם הרווחנו את נושא מחויבותינו לשמירה על הכדור למענינו ולמען הדורות הבאים. אהבתי ביותר את דבריו של אחד התלמידים:"דרך למידה זו מאפשרת חשיבה שונה מכל נורמה מקובלת בשעורים אחרים".
כדי להמחיש את העשייה הכתתית שלי בחרתי לחשוף אתכם לבלוג של אחת מתלמידותיי. http://nuznuz1998.blogspot.com/

אני כמורה יצאתי שבעת רצון, מלאת סיפוק ונחת, מהנסיון הראשון שלי לשלב בלוג בהוראה.

3 תגובות:

  1. גילה,
    פשוט נפלא!!
    נהדר שאפשר ליישם ולהיווכח בכאלו תוצאות!
    לדעתי, זו דרך יעילה לקרב את התלמידים לנושאי הלימוד וליצור מעורבות שלהם בתכנים.
    מעניין אם אוכל ליישם (בשנה הבאה...)
    גם בגילאים צעירים יותר.
    דורית

    השבמחק
  2. תודה לך דורית.
    המוטו שמנחה אותי תמיד...אם לא מנסים לא יודעים.
    אני בטוחה שתצליחי.
    גילה

    השבמחק
  3. גילה
    אני מאוד אוהבת את מה שאת עושה עם תלמידיך.
    גיוון בדרכי ההוראה והצבת אתגרים מעודדים את התלמידים למעורבות ולאחריות על הלמידה. הבלוג הוא דוגמא לדרך אחרת ללמידה.
    ישר כוח !
    לאה ליברמן

    השבמחק