בלוג לימודי המלווה את לימודיי לתואר שני במגמת "תקשוב ולמידה" בו יתועדו תהליכים, מחשבות, הרהורים, הקשורים בלמידה זו ותרומתם להעשרת עבודתי המקצועית כמורה וכמדריכה.

יום רביעי, 10 בנובמבר 2010

איך יראו חיינו??? החוש השישי...

בשיעור של ד"ר גילה קורץ נחשפנו לסרטון מרתק שהציגה חברת TED המפרסמת חידושים טכנולוגיים. הסרטון חשף המצאה של סטודנט הודי,ללא ספק, גאון מחשבים, שפיתח מכשיק זעיר הנישא על צוואר ומאפשר גישה בזמן אמת לכל מקורות המידע הקיימים. בכדי להבין על מה מדובר כדאי מאוד לצפות בסרטון ...




כפי שראיתם המכשיר מאפשר לנושאו לקבל מידע רלוונטי בזמן אמת על כל נושא שיבחר. לא בכדי נקרא הסרטון החוש השישי,חוש שיסייע לאדם לקבל החלטות נבונות בזמן אמת על סמך מידע נוסף הקיים בנושא, אך לא תמיד זמין לו. חוש שיהפוך את חייו למחוברים כל הזמן למקורות המידע האין סופי, שניצבר ויצבר.
הסרטון מפליא להציג דוגמאות של מידע העשוי לסייע לאדם בקבלת החלטות בחיי היום יום, החל מרכישת מוצרי מזון, עיון בספרי קריאה- בחנות הספרים עצמה. כשהמידע הנוסף על הביקורות, והערות שנכתבו על הספר מופיע כבר בעת העיון והדפדוף. אפילו הסתכלות בתמונת עיתון תציג סרטון וידאו תלת מימד בנושא. המעניין הוא שנוכל להציג את האינפורמציה שנאספה על כל משטח כולל כף ידינו. נצלם כשנרצה בעזרת הידיים. האצבעות ישמשו כעכבר המחשב, בקיצור נשמע מדהים...ללא ספק חיינו יהיו עשירים יותר במידע זמין ונגיש בכל רגע ובכל מקום בו נמצא. עובדה זו כשלעצמה מרתקת.
בואו נתקדם צעד אחד קדימה. חשבו על כך... כאשר נפגוש אדם, מיד יופיעו כתוביות מאירות על גופו, שיציגו את כל המידע שנאסף עליו, כולל תמונות וסרטונים. זה נשמע די מפחיד. הכל יהיה גלוי וידוע. להיכן תעלם הסקרנות? האם נצליח לרגש מישהו? האם תהיינה הפתעות מסויימות בחיינו??? האם גם נוכל לקרוא מחשבות???
אנו רואים שלמטבע שני צדדים, כלל לא ברור לי ,שהמצאה זו שבאה בהחלט לסייע לאדם בקבלת החלטות, לא תהפוך את חייו לאומלל ומיוסר.

5 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. גילה שלום
    לדעתי אין צורך לראות זאת כאיום אלא ככלי המשרת אותנו כמו אייפון ועוד. ולדעתי השאלות שיש לשאול הן: אך הוא ישרת אותנו? אך הוא יכול לתרום לחיינו ולשפר את איכות חיינו? ולגבי הריגושים לדעתי נמצא ריגושים אחרים, אין תחליף למפגש הפיזי ולהתרגשות הכרוכה בכך (עדיין נורא כייף ומרגש לפגוש חברה

    השבמחק
  3. גילה,
    אכן פוסט מעניין על יישום מרתק!
    גם אני סבורה שהאדם תמיד ימשיך למצוא ריגושים ולהמציא חידושים.
    דורית

    השבמחק
  4. הי גילה,
    העלית נקודה מעניינת- האם יש גבול לחדירה לתחום הפרט. האם נוכל לקרוא מחשבות? כבר כיום האדם נראה במערומיו בשיקוף בשדות התעופה. האם זה ייעצר שם או ששיקוף מחשבות ייגלה לנו צפונות נפשו של האדם? האם נוכל לתקשר ללא מילים מתוך הבנה אילמת זה את זה באמצעות שיקוף החשיבה??? היזכרי בסרטון שראינו אצל ד"ר נטע נוצר על חקר המוח...לאן הטכנולוגיה תגיע??

    השבמחק
  5. גילה,
    הסרטון אכן מרתק ומעורר מחשבות עד כמה הטכנולוגיה משפיעה עלינו כיום ועד כמה תשפיע על חיינו בעתיד? האם האדם יהיה מוכן לחשוף את עצמו עד כדי כך ולתת לטכנולוגיה לשלוט בחייו? אני מקווה שלא.

    השבמחק